FAQ's
Word ik wekelijks of maandelijks uitbetaald? En wanneer staat mijn loon op mijn rekening?
Wat moet ik invullen als ik wel/niet gewerkt heb op een feestdag?
Als je wel gewerkt hebt op een feestdag, dan vul je je gewerkte uren op die dag gewoon in en wij regelen de rest (inclusief eventuele toeslagen). Als je niet gewerkt hebt op een feestdag, maar wel recht hebt op de feestdagvergoeding, dan wordt dat automatisch gedaan. Je hoeft dus niets in te vullen.
Wat zijn de erkende nationale feestdagen?
Waar kan ik mijn loonstroken/jaaropgaaf terugvinden?
Wat moet ik doen als ik ziek ben?
Als je ziek bent, dan bel je met ons op 079-2033089 en natuurlijk met je opdrachtgever (zo snel mogelijk en als eerst). Dit kan van maandag tot en met vrijdag vanaf 09:00 uur. Ziekmeldingen ontvangen wij tot uiterlijk 09:30 uur en daarna pas weer de volgende dag. We zullen dit verwerken in ons portaal en dan wordt je gebeld door de arbodienst Acture. Let op, je bent verplicht om bereikbaar te per telefoon als je ziek bent. Laat het ons direct weten als je weer beter bent!
Krijg ik loon doorbetaald bij ziekte?
Wat is mijn opzegtermijn wanneer ik via jullie werk?
Hoe kan ik een vrije dag of vakantie opnemen?
Waar kan ik zien hoeveel uur vakantie ik heb opgebouwd?
Wat is vakantiegeld en heb ik daar recht op?
Wanneer wordt mijn vakantiegeld uitbetaald?
Hoe declareer ik reiskosten met het openbaar vervoer?
Je reiskosten kun je wel of niet declareren, afhankelijk van de CAO van de opdrachtgever. Om de kosten aan je terug te mogen betalen, hebben wij een foto of een kopie nodig van het bewijs dat je met het OV hebt gereisd. Dit kan bijvoorbeeld een bus- of treinkaartje zijn. Als je met een OV-chipkaart reist, dan kun je via www.ov-chipkaart.nl een reiskostenoverzicht maken. Deze kun je downloaden en mailen naar administratie@newme2day.nl